Monday 21 July 2014

perfect 100%

dulu aku selalu mengimpikan kesempurnaan. aku selalu berangan yang hidup aku akan sebertuah seperti dalam novel. or mybe dlm tv.msti korang dh dpt agak kan apa bnda. ke x eh?

dulu aku selalu mengimpikan lelaki yang kaya, yang handsome, yang romantik. bak kata orang yang macam mr. perfect 100% la. tapi aku lupa novel, dalam tv tu lakonan semata-mata. hidup kat dunia nie xde yang perfect. aku sndiri pun x perfect. so xyhla nk berangan akan dpt org perfect. walaupun dh list ciri2 lelaki idaman,mana mungkin akan dapat semua yang kita nk. tetapi apa yang Allah beri, yang kita x mnx, blum tntu lagi yg tu bukan yg TERBAIK utk kita. dan bkn yg kita mnx tu, then xdpt tu pun blom tntu yg terbaik utk kita. Allah lagi mengethui apa yg baik dan bruk utk kita.

and bila aku tgk citer PENGANTIN LARI kat tv kan. aku rasa macam kena PERLI ja. haha. tau x sbb apa. sbb yg aku sebut atas nie la. aku terlalu mencari kesempurnaan sdgkn diri aku xsempurna pun. byk lagi kkurangan. huhu. and start from that. aku mula trima org sekeliling aku yg xsmpurna mcm aku. aku cuba jadi seorg yg pemaaf. aku cuba jadi seorg yg sabar. lagipun umur pun makin meningkat, xkn la prangai aku nak selamnya sama. aku masih mencuba. aku xberubah 100%, masih lagi belajar and trus bljr. dgn pengalaman, tu mmbuatkan aku matang. and hidup kat luar jauh lagi mencabar bila bertemu dgn pelbagai ragam manusia.

aku admit,kdg2 aku ego. aku xpndai nak bersosial mcm org lain. suka bersendiri. tu aku. wlaupun org lain pksa aku, aku tetap diri aku. aku xbersosial dgn org yg aku xrpt.tp xbermakna aku sombong. mngkin aku take time nk dpt chemistry tu. and bila aku dh rapat dgn org tu, aku akn hrp dia slalu disisi aku. aku tau aku selfish. tapi....

thats my negative side. but I will improve to face the fact that others also have their own life and me.. cannot always depending on others. Im still learning to be like that.....